Blauzdų skausmas – skausmas apie kurį retai kalbame

2011-04-03
Siųsti draugui
Teksto dydis + -
Blauzdų skausmas – skausmas apie kurį retai kalbame, blauzdos,blauzdų skausmas,kojų skausmas

Blauzdų skausmas 

 

               Pasirodo, labai dažnas iš mūsų kenčia nuo blauzdų skausmo, bet kažkodėl šį skausmą esame linkę priskirti natūraliam nuovargio skausmui ir net nepagalvojame, jog reikėtų imtis kažkokių rimtesnių priemonių.


Kodėl skauda blauzdas?

 

              Kartais labai sunku išsiaiškinti tikrąją blauzdų skausmo ligą. Tai gali būti pradinė kaulo lūžių ar pertempimo stadija, įvairaus stiprumo raumenų ar sausgyslių sudirginimas ar paprasčiausias nuovargis. Bet kuriuo atveju, jog pašalintume skausmą reikia pirmiausia nustatyti tikslią diagnozę, ką padaryti gali tik specialistas.

             Nuo blauzdų skausmo kenčia labai daug žmonių. Nesvarbu nei lytis, nei amžius, pastebima tik tiek, kad šiuo susirgimu dažniau skundžiasi aerobiką ir ilgų distancijų bėgimą kultivuojantys žmonės.

              Kad skaudėtų vieną blauzdą pasitaiko labai retai, dažniausiai skauda abi. Skausminę sritį apibrėžti dažniausiai labai sunku, o kartais net neįmanomo, nes maudžia atrodo visiškai visas blauzdas. Skausmas užklupti gali taip pat bet kada: kartais atliekant sunkius fizinius krūvius, jo galime net nejausti, tačiau po to poilsio metu prasidės stipri skausmo ataka, o kartais kaip tik priešingai – skausmas užklups pačiu fiziškai įtempčiausiu metu.

            Šį susirgimą išprovokuoti gali labai įvairios priežastys. Dažniausios jų yra plokščiapadystė ar kaip tik per daug išlenktas pėdos lankas, per ilgas vaikščiojimas, fizinių pratimų atlikimas ant neelastingo, nespyruokliuojančio paviršiaus. Taip pat didelę įtaką turi ir netaisyklinga laikysena ar netinkama, nepatogi avalynė, persitreniravimas, per mažas apšilimas, ar netinkamai pritaikomos sportavimo technikos.

 

Kaip pašalinti skausmą?

 

                     Skausmą sukeliančių priežasčių yra labai daug, tačiau nereikėtų joms pasiduoti ir atsisakyti įprastinio gyvenimo ar kažkokių savo pomėgių. Pateikiame keletą naudingų patarimų kaip galima sumažinti skausmą nepakenkiant organizmui. Jei jaučiate, kad šie patarimai tik suaštrina skausmą ir Jums jie netinka – nesinaudokite jais. Pabandykite atrasti patys, kas būtent Jums padėtų sumažinti skausmą.


  • Jei tik yra galimybė, pasistenkite kuo mažiau praleisti laiko ant neelastingų paviršių. Jei Jūs atliekate pratimus ant kietos dangos, pasistenkite nuo šiol tai atlikti kitur. Ypač kenkia sportavimas, šokimas ant betono. Jei nusprendėte lankyti krepšinio ar šokių ar kitokias treniruotes, pasidomėkite ant kokios dangos vyks užsiėmimai;
  • Jeigu vis tik negalite pakeisti vietos kur būtų tinkama danga – pasistenkite nedaryti aukštų šuoliukų ant neelastingos dangos. Taip galite negrįžtamai pažeisti ne tik savo blauzdas, bet ir sąnarius ar kitus kaulus;
  • Labai svarbu, jog tinkamai pasirinktumėte avalynę. Atkreipkite dėmesį, kaip yra išlenkta Jūsų pėda, ar atitinka įlinkis, ar pasirinkti batai tinkamai amortizuoja. Dar vienas labai svarbus rodiklis renkantis tinkamus batus – ar pašokus ir nusileidus ant žemės juntamas stiprus pasipriešinimas nusileidimo metu ar ne. Turite jausti tvirtą, bet jokiu būdu neaštrų nusileidimą. Kiekvienoje avalynėje taip pat turėtų būti ir supinatorius.
  • Avalynę svarbu ne tik tinkamai pasirinkti, bet ir dažnai keisti. Tie kas bet kokias sportines treniruotes lanko du kartus per savaitę, avalynę reikėtų keisti bent du – tris kartus per metus, o tie kas sportuoja dar dažniau, tai turėtų daryti bent kas šešiasdešimt dienų. Tik taip pavyks išsaugoti nuolatinę ir garantuotą amortizaciją.
  • Numalšinti skausmą visada padės ledo kompresai ar kontrastingos vonelės. Po šios procedūros idealu būtų pailsėti ir palaikyti kojas bent pusvalandį ant paaukštinimo, jog jose mažiau būtų kraujo ir sumažėtų nuovargis, spaudimas, įtampa.
    Kontrastingos vonios ypač efektyvios, kai skauda vidinę blauzdų dalį. Atlikite jas prieš bet kurią aktyvią veiklą, kuri nujaučiate, jog gali naujai  išprovokuoti skausmą.
  • Skausmą sumažins ir raumenų bei sausgyslių tempimo pratimai, kurių metu blauzdikaulyje sumažėja įtampa. Esant susitraukusiems raumenims visa įtampa atitenka blauzdikauliui, dėl to reikėtų ir pasistengti išlaikyti  regulią raumenų ir sausgyslių mankštą.
  • Jeigu Jūs esate plokščiapadžiai arba turite kaip tik per daug išlenktą pėdą, Jūsų blauzdos raumenys yra nuolatos priversti labai intensyviai dirbti. Intensyviau dirbant – intensyviau ir pavargsta, todėl visada kaului yra perduodamas labai didelis krūvis. Turint šiuos pėdų defektus ir nuolatos kenčiant nuo blauzdų skausmo, būtinai reikėtų apsilankyti pas ortopedą, kuris pritaikys Jums blauzdų įtampą sumažinančias priemones.
  • Be abejo, viena veiksmingiausių skausmą numalšinančių priemonių yra masažas, tačiau kaip taisyklingai masažuoti, jog uždegimas nepaūmėtų dar labiau? Jei jaučiate, kad Jums skauda kaulą – jokiu būdu nemasažuokite jo tiesiogiai. Masažuoti reikia tik aplink esančias sausgysles ir raumenis, nes kitų atvejų skaudėti pradės tik dar labiau.
  • Blauzdos skausmą visada sumažins, o gal net ir nebeleis jam pasikartoti blauzdos raumenų treniravimas. Ištreniruoti ir sustiprinti raumenys apsaugo kaulą, sumažina juntamus smūgius, sušvelnina ėjimo, bėgimo, sporto poveikį pačiam kaului. Pratimų yra visokių ir įvairiausių, tačiau neskubėkite jų pasirinkti patys. Jei Jus vargina blauzdų skausmas, parinkti pratimus nustačius tikrąją skausmo priežastį  turėtų tik specialistas.

                 Kaip atskirti, jog blauzdikaulį Jums skauda nuo nuovargio, patempino ar kitų aukščiau išvardintų veiksnių ar nuo ankstyvos stadijos lūžio?

                 Visų pirmiausia, tai nebus dinamiškas, neapčiuopiamas, sunkiai apibūdinamas skausmas. Skausmas bus lokalinis ir pagrindinis jo židinys bus ne didesnis kaip dviejų centų moneta. Židinio vieta ir yra lūžio vieta. Jei galite tiksliai nurodyti ją ir jaučiate, kad skausmas sklinda ne visa koja, o tik pačiu kaulu, galimas dalykas, jog Jūsų blauzdikaulis ir yra išties skilęs.

                Blauzdikaulio lūžis gali susiformuoti ne tik nuo sumušimų ar traumų, bet ir nuo nuolatinio krūvio, kada jaučiamas skausmas, bet nesiimama jokių papildomų priemonių.



www.imunitetas.lt

Jūsų nuomonė


Panašūs straipsniai

Reklama
farmapedia
Reklama
Kerai
dieta